OTÁZKY ZÁKAZNÍKOV

 

1. Aká je záruka na garáž?

Poskytujeme 24-mesačnú záruku na oceľovú konštrukciu fyzickým osobám, zatiaľ čo záručná doba pre firmy a štátne inštitúcie je 12 mesiacov. Plechy používané na našich konštrukciách sú prvej kvality. Garáže druhej a tretej akosti nepodliehajú záruke ani reklamácii.
 

2. Z čoho sa garáž skladá?

Naše garáže sú vyrobené z uholníkov a ohýbaných profilov za studena. Sú natreté základovou farbou, ktorá ich chráni pred koróziou. Trapézový plech T7 na bokoch a T14 na streche.
 

3. Je vyžadované povolenie pre postavenie oceľovej konštrukcie?

Na Slovensku je výstavba oceľovej konštrukcie regulovaná stavebným zákonom, konkrétne zákonom č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon). Podľa tohto zákona sa na postavenie oceľovej konštrukcie môže vyžadovať stavebné povolenie, záleží však na konkrétnom type stavby a jej umiestnení.
Podľa § 54 a nasledujúcich paragrafov stavebného zákona sa stavebné povolenie vyžaduje na všetky stavby, okrem tých, ktoré sú v zákone alebo v jeho vykonávacích predpisoch určené ako stavby, na ktoré postačuje ohlásenie alebo nevyžadujú povolenie ani ohlásenie.

Všeobecné pravidlá:
  1. Stavebné povolenie je potrebné pre všetky nové stavby, prístavby, nadstavby a významné stavebné úpravy existujúcich stavieb.
  2. Ohlásenie stavebnému úradu postačuje pri menších stavbách, napríklad drobných stavbách, ktoré slúžia ako doplnok hlavnej stavby a nemajú výrazný vplyv na okolité prostredie.

Drobná stavba:
Podľa § 139b stavebného zákona sa drobnou stavbou rozumie stavba, ktorá má doplnkovú funkciu k hlavnej stavbe a nemá viac ako jedno nadzemné podlažie s celkovou zastavanou plochou nepresahujúcou 25 m² a výškou nepresahujúcou 5 m.
 

4. Je kotvenie garáže/prístrešku na smetné koše/klietky spoplatnené?

Kotvenie nie je zahrnuté v cene garáže. Jedná sa o platenú službu - spýtajte sa na cenu na tel. čísle 00420733573150. Poznámka: nekotvíme do zámkovej dlažby, betónových blokov a chodníkových dosiek! Nevykonávame kotvenie klietok do podložia.
 

5. Ako objednať garáž?

Garáž je možné objednať nasledujúcimi spôsobmi:
- Telefonicky
- E-mailom
- Cez predajné platformy
- Písomne
- Prostredníctvom webovej stránky
 
Pre prijatie objednávky je potrebné uviesť:
- Rozmery objednávanej garáže (šírka, výška, hĺbka)
- Adresu dodania
- Osobné údaje
- Najlepšie dva kontaktné telefónne čísla
 

6. Kedy platím za garáž?

- Platba pre fyzické osoby sa najčastejšie vykonáva v hotovosti po montáži garáže. Možná je tiež platba prevodom – pred plánovanou montážou.
- Platba pre organizácie, štátne úrady a obchodné spoločnosti môže byť vykonaná prevodom po montáži po predložení zakladacích dokumentov spoločnosti.
- Pri atypických konštrukciách je vyžadovaná záloha (výška zálohy je dohodnutá individuálne).
 

7. Kedy dostanem informáciu o dodávke?

O dni dodania informujeme zákazníka najčastejšie 1 - 4 dni pred príchodom.
 

8. Ako dlho trvá montáž, ak mám pripravený podklad?

Montáž typickej garáže (3x5) trvá približne 30 minút. Montáž koterca obvykle trvá asi 20 minút.
 

9. Sú poskytované nejaké zľavy?

Áno, zľavové ponuky a špeciálne akcie môžete nájsť na našich stránkach alebo hľadať ponuky na predajných či inzertných portáloch. Najaktuálnejšie informácie a ceny však nájdete na našej webovej stránke www.superstal.sk
 

10. Kto má pripraviť podklad?

Zákazník je povinný pripraviť a vyrovnať podklad ešte pred dodaním objednaného produktu na vlastné náklady. Tomuto tématu sme venovali špeciálne pripraveného PRÍRUČKU.
 

11. Vystavujete faktúru DPH?

Áno, vystavujeme faktúru DPH na oceľovú konštrukciu. Do 7 dní od dátumu predaja pre fyzické osoby. Firmy od 1. januára 2020 majú povinnosť uviesť údaje pre faktúru pri objednaní garáže. V prípade, že údaje pre faktúru (na firmu) nebudú uvedené pri objednávke, spoločnosť SUPERSTAL odmietne vystaviť faktúru DPH v súlade s platnými právnymi predpismi.
 

12. Vydrží garáž zaťaženie snehom?

V posledných rokoch nie sú zimy v Slovenskej republike tak bohaté na snehové zrážky, ale je nutné odpratávať sneh zo strechy pri vydatných zrážkach. Neprevádzame skúšky na overenie pevnosti konštrukcie, pretože 90 % objednávok sa realizuje na zákazku a konštrukcia je prispôsobená parametrom objednanej garáže. Ak zákazník chce mať také údaje, je povinný o tom informovať spoločnosť SUPERSTAL pri objednaní garáže alebo koterca. Za tieto skúšky/výpočty bude účtovaný poplatok a doba realizácie objednávky sa môže predĺžiť.
 

13. Mám v plechovej garáži dvojkrídlové vráta, ale nemôžem vložiť visiaci zámok do otvorov, vyzerajú ako by boli zle zvarené. Čo mám robiť?

- Najčastejšou príčinou takejto situácie je zle vyrovnaný podklad pod plechovou garážou.
- Ak nie je podklad rovný, celá konštrukcia bude automaticky v menšej či väčšej miere nakrivo, čo znamená, že aj krídla vrát budú nakrivo. Vráta sú zvarené podľa formy, takže by mali byť správne zvarené.
- Odporúčame v takom prípade najprv vyrovnať terén a potom skontrolovať, či sa niečo zmenilo alebo je situácia stále rovnaká. Ak sa nič nezmenilo, vždy je možné získať technické informácie telefonicky.
 

14. Musím natierať dosky v koterci?

ÁNO, ak ste si objednal(a) koterec s doskami alebo drevenou podlahou, je nutné ju natierať lakom/lakom na drevo, aby sa drevo ochránilo pred vlhkosťou. Ak drevo nebude ochránené, môže dôjsť k jeho deformácii, v niektorých prípadoch aj k praskaniu, za čo spoločnosť SUPERSTAL nenesie zodpovednosť. Drevo je predom ošetrené iba základným náterom. Po natretí klietky akoukoľvek farbou strácate možnosť vrátenia koterca, ak ešte neuplynula lehota pre vrátenie a objednaný koterec nebol vyrobený na zákazku.
 

15. Musím natierať konštrukciu?

Zákazník je povinný bezodkladne po montáži ukotviť konštrukciu do podložia na vlastné náklady. Konštrukcie natreté aj pozinkované je potrebné dodatočne zabezpečiť vrchnou farbou kvôli použitej technológii výroby.
 
Natieranie konštrukcie klietky na čierno je vykonávané hĺbkovou metódou, čo môže viesť k výskytu zatečenia farby. Natieranie konštrukcie nie je predmetom záruky ani reklamácie.
 

16. Odstúpenie od zmluvy: aké sú podmienky vrátenia produktu?

Zákazník - fyzická osoba má právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od dodania tovaru iba v prípade, že daný produkt podlieha vráteniu, teda nebol vyrobený na zákazku.
 
Podmienky vrátenia tovaru:
- Produkt nesmie vykazovať známky používania.
- Produkt nesmie byť poškodený. Ak nebol spísaný protokol o vadách produktu, predpokladá sa, že zákazník prevzal tovar bez výhrad.
- Náklady na demontáž hradí zákazník (sú variabilné podľa zakúpeného tovaru) - náklady na demontáž určuje predávajúci alebo zákazník vykoná demontáž samostatne na vlastnú zodpovednosť a náklady.
- Náklady na spätnú dopravu hradí kupujúci (závisia na parametroch konštrukcie a vzdialenosti od sídla firmy). Náklady na spätnú dopravu určuje predávajúci. Túto službu je tiež možné zadať externej firme poskytujúcej prepravu nadmerných nákladov.
- Zákazník je povinný uviesť bankový účet, na ktorý budú vrátené peniaze.
- Vrátenie peňazí prebehne po odoslaní produktu a zistení, že bol produkt odoslaný v súlade s termínmi a potvrdení, že nedošlo k poškodeniu produktu.
 

17. Prečo konštrukcia v garáži hrdzavie?

Konštrukcia garáže hrdzavie, pretože je pokrytá iba základnou farbou. Táto farba je nanášaná hĺbkovou metódou (nie práškovou). V podmienkach s vysokou vlhkosťou je to prirodzený proces u ocele. Ako firma nenesieme zodpovednosť za hrdzu na konštrukciách, ktoré sme vyrobili. Je možné dodatočne objednať náter konštrukcie vrchnou farbou, ale za túto službu účtujeme ďalší poplatok. Tento typ náteru sa vykonáva ručne a preto na náter konštrukcie neposkytujeme záruku, avšak pravdepodobnosť výskytu hrdze je určite oveľa menšia alebo bude zasiahnutá plocha menšia.
 

18. Čo možno reklamovať v rámci záruky a čo nie?

Záruka pokrýva mechanické závady, ako sú napríklad odtrhnuté pánty alebo uvoľnené zvary, teda závady vzniknuté v dôsledku chyby výrobcu. Naopak, reklamácie sa nevzťahujú na závady vzniknuté v dôsledku nesprávneho používania produktu ani na závady spôsobené prírodnými silami. Záruka sa tiež nevzťahuje na škrabance alebo preliačiny plechu kvôli špecifikácii produktu. Ak sa počas prepravy vyskytnú preliačiny alebo škrabance na plechu, takéto poškodenie nie je kryté zárukou. Snažíme sa dodávať naše produkty v čo najlepšom stave a za čo najnižšiu cenu, preto jednotlivé časti nie sú balené samostatne, čo znižuje náklady na balenie produktu.
 
Ak chce zákazník produkt dodatočne zabezpečiť obalom, je potrebné zabezpečiť vlastnú dopravu, aby sa predišlo komplikáciám pri prevzatí. Zákazník bude musieť znášať dodatočné náklady na balenie produktu. Výška týchto nákladov bude závisieť na parametroch objednanej oceľovej konštrukcie. Naše vozidlá sú prispôsobené k bezpečnej preprave našich produktov, aby bol transport bezpečný nielen pre vodiča, ale aj pre všetky osoby, ktoré sa priamo alebo nepriamo stretávajú s našimi produktmi počas prepravy. Všetky reklamácie sú posudzované individuálne.
 
Reklamačné hlásenia sú prijímané výhradne e-mailom na adresu [email protected]. Prosíme, aby reklamácia obsahovala všetky nevyhnutné informácie (údaje o spotrebiteľovi, dátum uzavretia zmluvy, presný popis závady a aspoň jednu fotografiu ukazujúcu vadu produktu), inak reklamácia nebude posúdená.
 

19. Kedy môžem odstúpiť od zmluvy?

Od kúpnej zmluvy je možné odstúpiť iba v prípade, že garáž/kotec/brána nebola vyrobená na zákazku podľa špecifikácií zákazníka. Nedostatočná záloha neznamená výrobu štandardného produktu. Štandardná garáž má rozmer 3x5 - popis pod odkazom.
 
Zmeny ako rozšírenie, zúženie, predĺženie alebo skrátenie, zmena sklonu strechy, pridanie farby, okenného otvoru, dvierok alebo iných doplnkov, ktoré nie sú uvedené v cenníku, znamenajú, že produkt je vyrobený na zákazku a nie je možné ho vrátiť.
 

20. Podlieha plechová garáž druhej akosti záruke?

Garáž zakúpená druhej akosti záruke nepodlieha, takže ak niekto podá objednávku, musí si to dobre rozmyslieť, pretože nebude možnosť výmeny plechu alebo jednotlivých konštrukčných prvkov. Kvalita plechu je nižšia než štandardná a môže hrdzavieť, plech je vyberaný náhodne. Niekedy sa stane, že plech je lepší, niekedy horší. Každý kus je pokrytý iným plechom, preto sa skutočný stav určite bude líšiť od toho viditeľného na fotografiách. Najčastejšie sa takéto produkty používajú na stavbách ako dočasné skladište rôznych zariadení alebo stavebných materiálov.
 
Cena takého produktu je výrazne znížená, a preto budú všetky opravy vykonávané za poplatok. Ceny služieb sú stanovované na základe zadaných úloh.
 

21. Ako mám zaplatiť zálohu na garáž?

Proces zaplatenia zálohy je veľmi jednoduchý. Najprv je nutné podať objednávku, aby sme mohli platbu priradiť ku správnej objednávke.
 
Objednávka by mala obsahovať e-mailovú adresu, aby sme mohli viesť korešpondenciu. Na uvedenú e-mailovú adresu bude zaslaná pro forma faktúra, ktorá obsahuje všetky údaje potrebné k vykonaniu platby, teda adresné údaje spoločnosti a číslo bankového účtu, na ktorý je potrebné peniaze zaslať. Na faktúre pro forma je uvedená suma, ktorú je potrebné zaplatiť. V predmete platby je nutné uviesť číslo pro forma faktúry a meno a priezvisko osoby, na ktorú je objednávka vystavená, aby bola objednávka rýchlejšie identifikovaná.
 
Zostávajúca suma je hradená rôznymi spôsobmi v závislosti na hodnote objednávky a na tom, kto objednávku podáva, či je to firma alebo fyzická osoba. Môže to byť hotovosť pri prevzatí alebo rýchly prevod pri prevzatí podľa predchádzajúcich individuálnych dohôd. Štátne inštitúcie majú možnosť zaplatiť zostávajúcu sumu s predĺženou lehotou splatnosti.
 
V prípade otázok nás prosím kontaktujte telefonicky, radi rýchlo odpovieme na všetky otázky.
 
Zálohu je tiež možné zaplatiť v sídle spoločnosti, ktoré sa nachádza na adrese Sadek 149, 34-620 Jodłownik, voj. Malopoľské.
 

22. Prečo mám zaplatiť zálohu?

Záloha je čiastočná platba na účet budúcej realizácie. Je požadovaná, pretože všetky garáže, ktoré vyžadujú zálohu, sú vyrábané na zákazku podľa požiadaviek zákazníka, či už sa jedná o firmu alebo fyzickú osobu. Ak požadujeme zálohu, znamená to, že danú garáž nemáme na sklade a musíme ju vyrobiť. Každá garáž je iná, líši sa v mnohých ohľadoch, ako je sklon strechy, typ brány, farba plechu, typ konštrukcie, doplnky ako dvere, okno, lišty, nity v farbe, použitie väčšieho množstva nitov, strešná krytina, filc pod strechou, okenný otvor a ďalšie, na ktorých zákazníkovi záleží. Je možné vrátiť zálohu, ak garáž ešte nebola vyrobená, ale ak je garáž už vyrobená a zákazník neprevezme tovar (bez ohľadu na dôvod), záloha bude zadržaná alebo budú odpočítané náklady spojené s realizáciou objednávky. Záloha je forma zabezpečenia firmy. Preto prosíme o pečlivé zváženie nákupu. V prípade akýchkoľvek otázok nás kontaktujte a pokúsime sa na všetky odpovedať spoľahlivo, či už telefonicky alebo e-mailom.
 

23. Kúpil som garáž bez montáže, ako mám skladovať plech, aby sa nepoškodil?

Aby strešná krytina dlhé roky riadne plnila svoju funkciu a neprinášala užívateľovi zbytočné problémy už pri preprave a skladovaní, je potrebné dodržiavať niekoľko základných pravidiel. Tým sa zabráni poškodeniu štruktúry materiálu. Stojí za zmienku, že správne skladovanie pred montážou je podmienkou pre kladné vybavenie reklamácie. Preto sme vytvorili príručku, ktorá jednoducho vysvetľuje, ako správne vykonávať tieto úkony.
 

Ako dlho je možné skladovať plech po vyložení?

Továrenské balenie slúži iba na ochranu plechu počas prepravy a krátkodobého skladovania. Pozinkované plechy, ktoré sú zabezpečené v továrenských obaloch, môžu byť skladované maximálne 2 dni od dodania produktu. Povlakované plechy môžu byť skladované v továrenskom balení po dobu 3 týždňov. Pred uplynutím tejto lehoty musia byť všetky plechy vybrané z obalov a vysušené. Pozinkované a aluzinkové plechy musia byť navyše ošetrené konzervačným olejom.
 

Ako správne skladovať plech po dlhšiu dobu?

Často je nutné skladovať plech po dlhšiu dobu. V takom prípade musia byť všetky plechy usporiadané pod uhlom minimálne 3 stupne v uzavretej miestnosti na suchých drevených podkladoch, ktoré sú aspoň 20 cm nad zemou. Každý plech musí byť oddelený suchými drevenými lištami, ktoré zabezpečujú voľnú cirkuláciu vzduchu. Takto zabezpečené plechy môžu byť skladované maximálne 6 mesiacov od dátumu výroby. Plechy v baleniach a zvitkoch nesmú byť skladované na voľnom priestranstve alebo v priestoroch vystavených vlhkosti a kolísaniu teplôt.
 

V akých podmienkach by mali byť plechy skladované?

Podmienky, za ktorých je plech skladovaný, majú veľký vplyv na jeho trvanlivosť. Plechy nesmú byť skladované v blízkosti hnojív, kyselín a iných agresívnych látok.
 

Správne skladovanie foliovaných plechov

Pri skladovaní foliovaných plechov je potrebné zabezpečiť ochranu materiálu pred vlhkosťou. V prípade zvlhnutia musí byť ochranná fólia okamžite odstránená. Foliované plechy môžu byť skladované maximálne 3 mesiace v suchej uzavretej miestnosti, ktorá je chránená pred slnečným žiarením. Pred montážou plechu musí užívateľ nutne odstrániť ochrannú fóliu.
 
Skladovanie plechu by malo prebiehať podľa nami popísaných zásad. Je potrebné pamätať na to, že skladovanie plechu po dlhšiu dobu by malo prebiehať v uzavretých priestoroch, ktoré sú izolované od vonkajších vplyvov. Deštruktívny vplyv na plech má najmä vlhkosť a slnečné žiarenie. Nesplnenie týchto požiadaviek povedie ku kratšej životnosti materiálu a strate záruky. Je potrebné mať na pamäti, že v tomto článku sme predstavili všeobecné pokyny pre skladovanie plechu. Maximálna doba skladovania jednotlivých modelov plechu sa môže líšiť. Vždy je nutné oboznámiť sa s pokynmi výrobcu týkajúcimi sa konkrétneho typu plechu.
 

24. Kto by mal odstrániť ochrannú fóliu z garáže/ocelovej konštrukcie alebo iného produktu?

V súlade s postupmi ochrany produktov počas prepravy je zakúpená akrylová a/alebo drevená garáž dodaná s ochrannou fóliou na povrchu. Chceli by sme zdôrazniť, že odstránenie ochrannej fólie z povrchu garáže je povinnosťou zákazníka.
 
V niektorých prípadoch (napr. po predchádzajúcej dohode o fotografovaní produktu alebo iných činnostiach zameraných na propagáciu firmy) môžeme túto povinnosť prevziať a komplexne sa postarať o odstránenie ochrannej vrstvy z povrchu garáže.